• info@astanweb.ir
  • 09028738496
  • گیلان،آستانه اشرفیه

در ASP NET Core ویوها به صورت پیشفرض کامپایل میشوند و درون فایل DLL پروژه قرار میگیرند. با تغییر تنظیمات Razor SDK می توانید این حالت را عوض کنید.

در گذشته

در MVC5 و ماقبل آن ویوها به صورت فایلهای جدا با پسوند cshtml نگه داری میشد. از آنجایی که ویوها نیاز به کامپایل نداشت همیشه می توانستید در زمان اجرای سایت آنها را تغییر دهید. مثلا وقتی یک غلط تایپی داشتید یا می خواستید استایل یک صفحه را عوض کنید کارتان با Notepad هم پیش میرفت. اما مشکل این بود که در یک پروژه ی MVC ما تعداد بسیار زیادی ویو داریم. مدیریت کردن این تعداد فایل و انتقال آنها به سرور کار پر دردسری است. بسیار پیش می آمد که درانتشار به سرور بعضی از فایلها به درستی آپدیت نشود وکاربران سایت با اشکال روبرو شوند.


مشکل دیگر این بود که نمیشد خطاهای درون ویوها را به راحتی پیدا کنید. وقتی ویو کامپایل نمیشود راه ساده ای برای پیدا کردن باگ آن وجود ندارد. می توانستیم تست بسازیم و ایجاد شدن ویوها را چک کنیم اما نوشتن تست دردسر داشت. همینطور می توانستیم با تغییر تنظیمات پروژه ویژوال استودیو را مجبور کنیم همزمان با کامپایل کردن پروژه ویوها را هم کامپایل کند. اما این کار خیلی کند بود زمان زیادی قبل از هربار اجرای برنامه تلف میشد.

حالا

در ASP NET Core قضیه متفاوت است. از نسخه ی 2.0 به بعد فایلها ویو در زمان انتشار به صورت پیشفرض کامپایل میشوند و درون فایل DLL پروژه قرار میگیرند. این موضوع آپلود کردن آنها را به سرور بسیار ساده می کند. تنها یک فایل هست باید نگرانش باشید و آن هم فایل اصلی پروژه است. اگر کار کند یعنی همه ی ویو ها به درستی آپلود شده اند.

همچنین در ASP NET Core همه ی ویوها قبل از اجرای برنامه کامپایل میشوند. با این کار پیدا کردن خطاهای برنامه بسیار ساده میشود. ویژوال استودیو محل و نوع خطاها را به طور کامل گزارش میکند. هچنین عملیات کامپایل ویو بسیار بهینه شده است و زمان کمی میگیرد.

تنظیمات جدید در Razor SDK

در Razor SDK با استفاده از گزینه ی RazorCompileOnBuild می توان بیلد شدن ویوها را در زمان بیلد کنترل کرد. اگر این گزینه روی False باشد تنظیمات به MVC5 باز میگردد. همچنین از گزینه ی RazorCompileOnPublish برای از کار انداختن کامپایل در زمان انتشار استفاده میشود.

نتیجه گیری

اگر شما در پروژه ای کار می کنید که نیاز به ویرایش فایلهای ویو در سرور بدون بیلد دارید این گزینه ها می تواند برای شما مناسب باشد. در غیر این صورت استفاده از تنظیمات پیشفرض ASP NET Core بهترین گزینه است.

برچسب های اخیر::
اشتراک گذاری:

نظرات پست